fabbes

Zanzibar Island, Tanzania

Kategori: Allmänt

Oj vad dålig jag har vart på att blogga.. sorry!

Men är just nu i Tanzania och har vart där i två veckor nu och flyger hem imorgon, tyvärr..Har mest legat vid poolen, hängt på stranden och tagit det lugnt. Men under påskhelgen drog vi över till Zanzibar! Underbara Zanzibar! Vi åkte dit på fredagen och direkt när vi kom fram så gick jag en liten utbildning för att få dyka ihop med en instruktör för på lördagen skulle vi dyka. Jag kan säga att det var bland det coolaste jag gjort! Så om ni är utomlands, testa!

Senare på kvällen så var det Full Moon Party! Satt först i baren fram till 2 och snacka med en som jobbar på Nordiska skolan. Hur trevligt som helst och bra förkrök. Men vid två skulle hon hem så fick leta rätt på någon att hänga med. Lite spontan som man är så träffa jag några från Norge och Sverige så vi bildade ett gäng och festade fram till 6.. Var helt död dagen efter kan ja säga..

På söndagen hängde vi inne i Stone Town och började med att käka på Freddie Mercurys bar. Han är ju född på Zanzibar så det är ett måste att käka där. Förövrigt så är det en helt underbar stad! sjukt mysig med alla gränder, fik och affärer. Påminner lite om Visby. 

Nu ligger jag i solen och pressar det sista för imorgon åker jag hem som sagt. Ikväll kommer någon norsk DJ till Q-bar så har tänk att dra dit. Kan bli trevligt!

 Hörs!

 
 



 
Kommentera inlägget här: